Intermeccanica IMP 700GT.

Kis csapatunk Gajdos István úr ötletét követve és vezetésével nagy fába vágta a fejszét. Egy több évtizede nem gyártott gépkocsi gyártását indítottuk el. Manufakturálisan, a korabeli gyártási folyamatot követve,minimálisan modernizálva készítjük el a gépkocsit. A karosszériát magunk készítjük alumínium lemezből, ahogy régen is.
Intermeccanica Puch Imp 700Gt típusú jármű nem replika, érvényes gyártási engedéllyel rendelkezünk a jogutódtól. Felteszek pár fényképet mindenki örömére. További információkkal szívesen állunk rendelkezésükre az elérhetőségeink valamelyikén.

A gépkocsi története röviden:

Az "Intermeccanica Puch 7oo GT"
Amikor Frank Reisner a Magyar származású autómérnök 1959-ben,Torinóban
megalapította cégét, melyet Intermeccanica  néven   jegyeztek  be  és
beszállítási    lehetőségeket    keresett   a   világ   autógyáraihoz
alkatrészeivel,  már saját  jármű létrehozásán  gondolkodott, így jött
létre a Formel Junior versenyautó. 
A tehetséges  és tenni akaró  embereknek  szerencse is kíséri  életét,
mert  különben ,  miért  találkozott volna  Reisner úr Johann Puch-al 
(Puch János)  a gyáralapító  Puch unokaöccsével,  aki abban az időben
a  Steyr-Puch versenycsapatát vezette és természetesen erős szálakkal
kötődött Magyarországhoz.  
Így  mi sem volt egyértelműbb, hogy a  Fiat  kapcsolat lehetőségeit 
felhasználva  egy  apró de  ütőképes   sportkocsi megtervezését és 
elkészítését  vegyék a fejükbe. Puch János szállította Graz-ból az 
erőátvitelt   a motort és a fékeket , a Fiat adta a padlólemezt , 
melyet az Intermeccanica tervei alapján öltöztettek fel.  Ebből lett  
a legenda melyet "Intermeccanica Puch 7oo GT" néven  ismert 
meg a sportautó kedvelők népes tábora. 
196o-ban már elkészültek az első darabok, sőt 1961-ben a 
Nürburgringen kategória győzelmet aratott a kis coupé, mely elsősorban
súlyának és kiváló súlyelosztásának  , apró de erős   boxer motorjának
köszönhette a sikerét. Nagyszerű ötlet volt tehát az 
aluminium karosszéria  melyet szívesen repített a 
643 köbcentis boxermotor,  ami kb, 4o lóerőt teljesített és így a  
kocsi  a  sebességváltó áttételezésétől függően 145-16o km/h 
sebességre volt képes. Az, hogy miért maradt abba a gyártás a sikerek
ellenére, összetett dolog. Nem volt olcsó autó és túl jó is volt , ami 
sértett bizonyos érdekeket, mindenesetre ma  is vitatott az 
elkészített kocsik darabszáma, hol 14 db, hol 21 db, legyártásával
számolnak. 
Legutolsó -nem hivatalos - értesülésem szerint 
3-4 regisztrált IMP van a világban,mely kiállításokon vagy 
versenyeken vesz részt. 
Ami nagyszerű az sosem vész el és ez igaz az IMP-re is mivel 
Gajdos István és társai lehetőséget kaptak Puch János 
és Frank Reisner uraktól , hogy a kocsi gyártását kis sorozatban újra
elkezdhessék. 
Az itt látható autó már a második munka és ezek a sorok is azért
kerültek papírra, hogy  örömünket  megosszuk , hogy az IMP  a 
fényező műhelybe indul, nem rejtvén véka alá , hogy másik két 
karosszéria már előkészített stádiumban várja a megrendelőket.

         / Köszönet Miskolczi Attilának a cikk írójának./

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Intermeccanica Puch Imp 700Gt 022 www.ricker.huIntermeccanica Puch Imp 700Gt 023 www.ricker.hu????????????????????????????????????????????????????????????

Steyr-Puch IMP 700GT 0001 Steyr-Puch IMP 700GT 0002 Steyr-Puch IMP 700GT 0003 Steyr-Puch IMP 700GT 0004 Steyr-Puch IMP 700GT 0005 Steyr-Puch IMP 700GT 0006 Steyr-Puch IMP 700GT 0007 Steyr-Puch IMP 700GT 0008 Steyr-Puch IMP 700GT 0009 Steyr-Puch IMP 700GT 0010