Kis csapatunk Gajdos István úr ötletét követve és vezetésével nagy fába vágta a fejszét. Egy több évtizede nem gyártott gépkocsi gyártását indítottuk el. Manufakturálisan, a korabeli gyártási folyamatot követve,minimálisan modernizálva készítjük el a gépkocsit. A karosszériát magunk készítjük alumínium lemezből, ahogy régen is.
Intermeccanica Puch Imp 700Gt típusú jármű nem replika, érvényes gyártási engedéllyel rendelkezünk a jogutódtól. Felteszek pár fényképet mindenki örömére. További információkkal szívesen állunk rendelkezésükre az elérhetőségeink valamelyikén.
A gépkocsi története röviden:
Az "Intermeccanica Puch 7oo GT"
Amikor Frank Reisner a Magyar származású autómérnök 1959-ben,Torinóban
megalapította cégét, melyet Intermeccanica néven jegyeztek be és
beszállítási lehetőségeket keresett a világ autógyáraihoz
alkatrészeivel, már saját jármű létrehozásán gondolkodott, így jött
létre a Formel Junior versenyautó.
A tehetséges és tenni akaró embereknek szerencse is kíséri életét,
mert különben , miért találkozott volna Reisner úr Johann Puch-al
(Puch János) a gyáralapító Puch unokaöccsével, aki abban az időben
a Steyr-Puch versenycsapatát vezette és természetesen erős szálakkal
kötődött Magyarországhoz.
Így mi sem volt egyértelműbb, hogy a Fiat kapcsolat lehetőségeit
felhasználva egy apró de ütőképes sportkocsi megtervezését és
elkészítését vegyék a fejükbe. Puch János szállította Graz-ból az
erőátvitelt a motort és a fékeket , a Fiat adta a padlólemezt ,
melyet az Intermeccanica tervei alapján öltöztettek fel. Ebből lett
a legenda melyet "Intermeccanica Puch 7oo GT" néven ismert
meg a sportautó kedvelők népes tábora.
196o-ban már elkészültek az első darabok, sőt 1961-ben a
Nürburgringen kategória győzelmet aratott a kis coupé, mely elsősorban
súlyának és kiváló súlyelosztásának , apró de erős boxer motorjának
köszönhette a sikerét. Nagyszerű ötlet volt tehát az
aluminium karosszéria melyet szívesen repített a
643 köbcentis boxermotor, ami kb, 4o lóerőt teljesített és így a
kocsi a sebességváltó áttételezésétől függően 145-16o km/h
sebességre volt képes. Az, hogy miért maradt abba a gyártás a sikerek
ellenére, összetett dolog. Nem volt olcsó autó és túl jó is volt , ami
sértett bizonyos érdekeket, mindenesetre ma is vitatott az
elkészített kocsik darabszáma, hol 14 db, hol 21 db, legyártásával
számolnak.
Legutolsó -nem hivatalos - értesülésem szerint
3-4 regisztrált IMP van a világban,mely kiállításokon vagy
versenyeken vesz részt.
Ami nagyszerű az sosem vész el és ez igaz az IMP-re is mivel
Gajdos István és társai lehetőséget kaptak Puch János
és Frank Reisner uraktól , hogy a kocsi gyártását kis sorozatban újra
elkezdhessék.
Az itt látható autó már a második munka és ezek a sorok is azért
kerültek papírra, hogy örömünket megosszuk , hogy az IMP a
fényező műhelybe indul, nem rejtvén véka alá , hogy másik két
karosszéria már előkészített stádiumban várja a megrendelőket.
/ Köszönet Miskolczi Attilának a cikk írójának./